Tags

CUTI sekolah ni tadi aku dan keluarga pergi ke Melaka, saje-saje nak rehat dan bawa budak-budak tengok secara dekat bumi Hang Tuah ni. Nak cari juga betul ke Hang Tuah wujud di situ, tapi yang aku jumpa hanyalah peninggalan penjajah saje, peninggalan kerajaan Melayu Melaka tak tertonjol sangat hanya tertulis di tulisan, gambar-gambar dan cerita-cerita saje.

Dan kat bawah ni sebahagian daripada misi pencarian mencari bahan-bahan sejarah….

 

Terminal Bersepadu Selatan

Menara Taming Sari

Atas kapal pulak..

Kapal yang membawa harta karun…

Ni kapal perang..

Makanan ringan yang dijual di pasar warisan…

ni dah di tugu A’ Formosa

dalam tugu pulak..tak jumpa pun apa-apa, cuma kubur orang portugis yang menawan Melaka dulu

tugu a’ formosa

sedang memilih cenderahati untuk kekasih…

tempat bersemayam selama 3 hari 2 malam…seri costa hotel

ni pulak kat sunway lagoon…tiada kena mengena dengan pencarian warisan

tempat budak-budak nak mandi tapi orang tua pulak yang ramai mandi..

hujan..

sedang mandi

bersama penghuni yang tak tahu kewujudan mereka di Malaysia ni..samada mereka ni orang asal Malaysia..